tisdag 30 september 2014

Septemberfavoriter

September är snart slut. Wut? Började inte den här månaden typ nyss? Tydligen inte eftersom det här är sista dagen. Och september har varit sådär höstvacker som jag älskar. Hoppas oktober blir lika samma.

Födelsedagsbarn: Kära vännen I. 

Festlighet: Ingen alls. Varit en lugn månad.

Bok/fic: Bästa boken blir den enda jag läst ut - eller nästan läst ut. Har ett par kapitel kvar i "Odd Thomas" av Dean Koontz men det har jag snart fixat. Är väldigt bra dessutom.
Bästa fic... Jag har läst 30 Sterek-fics den här månaden, och ett par Klaine-fics, så man kan ju inte säga att jag inte har läst. Favoriter var Sterek-ficsen "Only fools rush in" av decideophobia och "Stiles's story time" av trilliath.


Film: Jag har varit på bio! Igen! För jag har verkligen sett "The Maze runner" precis som jag ville. Den hamnade i den ovanliga kategorin filmen-är-bättre-än-boken, och väldigt annorlunda än boken dessutom, men inte så det stör. Men! Bästa filmen den här månaden är faktiskt "The secret life of Walter Mitty" som jag fullkomligt älskade. Och fortfarande tänker på.

Tv-program: "Spartacus". 

Kläder: Leggins med ögon på och fantastiskt rolig t-shirt. Check!

Nagellack: Har inte varit kär i ett enda lack den här månaden. Lite småförälskad i "Lemon meringue" från L'Oreal dock.


Frisyr: Tonade håret aningen mörkare för ett par veckor sedan. Börjar känna behov av en klippning också. Så det där med frisyr känns lite sådär just nu. Håret bara är liksom.

Upptäckt: Vår nya soffa är fantastiskt bekväm. Funkar finfint att tupplura i också. Har jag märkt.

Extra speciell rolighet: Jag skrattar igen. Kan höra mig själv hjärtligt gapflabba ibland och vet ni hur skönt det är? Jätteskönt.