torsdag 31 juli 2014

Julifavoriter

Juli rasslade iväg snabbt må jag säga. Kanske så det blir med varmt väder, lediga dagar och massor av glass. Det har varit en bra månad, skön och vilsam, om man bortser från att jag hade besvär med magen i flera veckor. Det har förhoppningsvis gått över nu.
Favoriter var det ja - här är mina från månaden som snart är slut.

Födelsedagsbarn: En BFF, en svåger och en svärmor.

Festlighet: Har hunnit med absintkvällar, poolparty och födelsedagsfirande, så det har varit roligt en hel del.

Bildkälla AdLibris
Bok: Jag har läst böcker! Jo - det är sant! Månadens favoritbok blev helt klart "Livet efter dig" av Jojo Moyes. Det är en Plejadbok så jag skriver mer om den efter att vi har träffats igen i augusti, men jag kan avslöja att jag grät massvis och gav den en femma i betyg. Bäst i år hittills.
Månadens favoritfic blev Sterekficen "Mating habits of the domesticated North American werewolf" av Lielabell. Väldigt speciellt skriven utan mycket dialog, så jag gillade den skarpt.

Film: Gissa vem som inte varit på bio den här månaden heller? Trots att jag förslagit det både en och fem gånger? Klart att det är jag. Tror inte jag har sett en enda film som känns som en nyhet heller så... Jag passar på den här kategorin den här månaden.

Tv-program: "Teen wolf" och "Morden i Midsommer" är det enda jag har sett och den där brittiska långköraren är inte en favorit överhuvudtaget.
Jag ligger just nu ett avsnitt efter på "Teen Wolf" och jag känner mig lite kluven till vissa saker och jublar över andra. Som lacrosse! Lacrosse är tillbaka!

Bildkälla Dylan O'Brien fanpage

Kläder: Så lite som anständigheten tillåter när det har varit så varmt. Jag är dock sjukt nöjd med min reafyndade lila klänning från Monki, och så har jag gillat mina leopardfläckiga shorts och mina djungelmönstrade byxor rätt så ihärdigt. De sistnämnda från HM.

Nagellack: Ingen fullpoängare på hela månaden, men ett gäng fyror. Av dessa  valde jag ut dessa två jag gillade mest, gröna Amazon från HM och blå Tibetan nights från Cirque.


Frisyr: Har gjort sådana där tofsar där man liksom snurrar tofsen genom håret så det blir lite tjusigt snurrat/vridet uppepå. Tydligen kan man använda specialverktyget "hårlasso" till detta, men jag tycker inte det så svårt att göra det med bara fingrarna. Och gör man flera sådana på samma tofs blir det lite prinsessan Jasmine över det hela.

Upptäckt: Jag tycker fortfarande inte att det är roligt med så kallade nöjesfält. Särskilt inte när det regnar. Igen.

Extra speciell rolighet: Älskade maken hade semester nästan hela juli, och det har varit alla nivåer av härligt att få spendera all denna tid med honom. Och barnen såklart, men de har ju sommarlov.