tisdag 27 maj 2014

Säsongssammanfattning: Supernatural, säsong 9

Som vanligt är det spoilervarning på säsongssammanfattningarna.

Förra tisdagen avslutades den nionde säsongen av "Supernatural". Med buller och bång kan man säga. Jag hade faktiskt tröttnat en hel del lite och har tittat klart på säsongen mest av envishet. Det var faktiskt så att jag nästan hade bestämt mig för att hoppa över säsong 10, men den allra sista sekunden fick mig att bestämma mig för att titta vidare för holy pancakes vilken säsongsavslutning! Och vilken satans cliffhanger! Ska bli spännande att se vad de ska göra av det här.

Bildkälla Giuppy temptations
Favoritavsnitt: 9x4 "Slumber party". Charlie! Min lilla älskling! Sam och Dean råkar återuppväcka Dorothy och den onda häxan, som varit instängda i bunkern.
9x9 "Holy terror". Sanningen om ängeln som besitter Sam kommer fram, och vi säger farväl till en vän.
9x22 "Stairwell to heaven". Showdown med Abaddon.
9xx23 "Do you believe in miracles". Metatron börjar visa sina förmågor för mänskligheten och Dean gör vad han kan för att stoppa hinom.

Favoritkaraktär: Castiel. Jag har varit ganska så trött på alla den här säsongen, men Castiel som fått känna på mänskligheten gillar jag. Och Crowley är ju alltid Crowley.

Favoritpar: Som vanligt dåligt med lovey dovey i den här serien.

Bäst i säsongen: Hej då Abaddon.

Värst i säsongen: Avsnittet "Bloodlines" var snarktråkigt. Förstår verkligen att det inte blev någon spin off av det här avsnittet, som det var tänkt.

Övriga kommentarer: Min reaktion när det var 10 minuter kvar av säsongen - oh my god! Min reaktion när säsongen var slut, på grund av den allra sista sekunden - oh my god!