fredag 23 maj 2014

FredagsFilmen: X-men: Days of future past

Dagens stora premiär får väl anses vara den senaste filmen i X-men-svängen, den andra med de yngre upplagorna av Magneto och Professor X. Jag uppskattade den första filmen i denna "re-boot" betydligt mer än den ursprungliga trilogin, så mina förhoppningar är så pass stora att jag planerar att se den här på bio, men inte ikväll - ikväll ska jag tydligen lida av sviterna av ett värmeslag och lyssna på ett surt barn som klagar över att hon har "tråååååååkigt". Får väl bli lite Doctor Who för att lugna nerverna.

Bildkälla Wikipedia
"Days of future past" kommer komplett med tidsresor, och det kan ju bli mindra bra (hej "Star Trek: IV") , men jag hoppas på motsatsen. I det här fallet är det Wolverine som skickas tillbaka i tiden för att ändra något i det förflutna som ska rädda framtiden för både människor och mutanter.