torsdag 10 april 2014

Säsongssammanfattning: Shameless, säsong 2

Som vanligt är det spoilervarning på säsongssammanfattningarna.

Det tar inte värst lång tid för mig att titta på en säsong av en tv-serie jag verkligen tycker om, så det går fort att titta på "Shameless". Jag har redan hunnit en bra bit in på säsong 3 så ni har snart en ny säsongssammanfattning att se fram emot eller något.

Bildkälla Hot dvd
Favoritavsnitt: 2x1 "Summertime". Det är sommar och barnen Gallagher kämpar hårt för att spara ihop pengar till den kommande vintern i sin "ekorrfond".
2x6 "Can I have a mother". Farmor Gallagher har släpps från fängelset och bosätter sig hos Fiona och barnen, något som skapar en oväntad allians mellan Fiona och Frank.
2x12 "Fiona interrupted". Efter Monicas självmordsförsök kommer Steve/Jimmy närmare Fiona igen. Frank bestämmer sig för att hjälpa Monica att rymma, fastän hon inte vill.

Favoritkaraktär: Jag tycker fortfarande enormt mycket om Ian, men jag blev hopplöst förälskad i Fiona den här säsongen. Vilken kämpe hon är!

Favoritpar: Grannarna Kevin och Veronica.

Bäst i säsongen: Syskonkärleken. De kanske bråkar och grälar och slåss men det finns så mycket kärlek mellan dem och det värmer att se hur de alltid ställer upp för varandra när det är svårt.

Värst i säsongen: Jag var riktigt förbannad när Monica stal "ekorrfonden" och satte sprätt på den med bil, knark och sprit. Kärring!

Övriga kommentarer: Utan att ha tittat så vet jag redan ganska bra vad som kommer hända i kommande avsnitt/säsonger. Vissa saker längtar jag efter, andra bävar jag för.