fredag 11 april 2014

FredagsFilmen: The Addams family

Just nu läser jag en fic (såklart) som är baserad på "The Addams family". Så självklart dras mina tankar till filmen från 1991, som jag minns att min dåvarande pojkvän skrattade så han grät åt. Och den är rolig - eller var i varje fall, jag har inte sett den på en herrans massa år så kanske skulle jag tycka den var dötrist idag, vem vet. Men minnena lever kvar, och de år roliga i varje fall.

Bildkälla The Hollywood news
Familjen Addams är en ganska excentrisk familj. I det stora huset finns allt från en skattkammare till en tortyrkammare och en hand som betjänt.
I ett försök att lura av familjen deras förmögenhet låter en skojare sin kumpan agera som den sedan länge försvunne brodern till husets herre. Frågan är dock om de ska komma åt pengarna i skattkammaren innan huset eller dess invånare "råkar" ha ihjäl dem.


"Don't torture yourself Gomez. That's my job." - Mortica Addams