söndag 1 december 2013

Säsongssammanfattning: Supernatural, säsong 8

Min nya plan - titta ikapp på "Supernatural" så jag kan hänga på när serien kommer tillbaka efter sitt juluppehåll. För nu kommer jag haka på säsong 9 och jag är nästan ifatt. Trodde jag kanske inte riktigt att jag skulle fixa när jag började titta på serien i somras, tänkte bara ha lite tidsfördriv när andan föll på men det här var ju bättre än väntat.
Och nu när jag är ifatt kommer funderingar på vilken serie jag ska kasta mig in i härnäst. Det lutar år "Merlin" eller "Teen wolf" eller "Downton abbey" men den sistnämnda tror jag älskade maken skulle vara intresserad av också.

Bildkälla Indigo
Favoritavsnitt: 8x8 "Hunteri heroici". En crossover mellan den verkliga världen och tecknad film. Oui merci.
8x15 "Man's best friend with benefits". Häxor och trollkarlar och familiars. Och en vä-hä-hä-ldigt snygg gästskådespelare (Christian Cambell) som kanske gör att jag är lite partisk.
8x16 "Remember the Titans". Blanda in lite grekisk mytologi, komplett med Prometheus och Zeus. Jo jag tackar jag.
8x23 "Sacrifice". Säsongsavslutningarna brukar vara bra och den här är inget undantag. Med en och annan överraskning i bagaget, som brukligt.

Favoritkaraktär: Jag var faktiskt väldigt förtjust i Benny. Och Charlie såklart!
Saknar Bobby och det var alldeles för lite Castiel i den här säsongen. Annars gillar jag Dean mer än Sam, ungefär som vanligt.

Favoritpar: Charlie och den där älvan. Sam och Amelia var ju bara en enda stor gäspning. Tack och hej, kom inte tillbaka.

Bäst i säsongen: Jag gillade den där Men of letters-grejen. Hoppas på mer av sådant i kommande säsong. Fast om det var bäst vet jag inte direkt, mer intressant kanske.

Värst i säsongen: Sam och Amelia. Alltså - sällan har jag brytt mig så lite om någon så kallad kärlekshistoria. Den kunde de gott ha strukit helt och hållet. Särskilt som jag tyckte att hon som spelade Amelia var aptråkig. Och så vore det trevligt om Sam kunde ha en annan min än sin jag-är-plågad-och-ingen-förstår-mig-så-därför-rynkar-jag-bekymrat-ihop-pannan.

Övriga kommentarer: Rätt så tråkig inledning på säsongen. Man får säga hej då till en och annan karaktär som man faktiskt gillat (både onda och goda) och jag ser fram emot säsong 9 för jag misstänker att det blir mer Castiel då. Som jag har saknat. Hubba hubba...