onsdag 25 december 2013

Pyjamasdagen

Andra längtar till julafton - jag längtar till juldagen. För mig är juldagen en av de bästa dagarna på hela året faktiskt. I min familj - alltså älskade maken, jag och de älskade barnen - firar vi nämligen pyjamasdagen. Och det är precis vad det låter som, en hel dag där vi bara lodar omkring i pyjamas från morgon till kväll, tittar på film, spelar spel, äter när vi blir hungriga. Bara slappar och har det skönt helt enkelt.

Vi började med det här för några år sedan när vi fortfarande hade butik. December är ganska galet om man jobbar i handeln och efter några köriga veckor är man liksom helt slut. Julafton är dessutom inte direkt en dag att dra sig undan eftersom det är så traditionsbundet, vi brukar fira både hemma hos mina föräldrar och hos sväronen och i år var inget undantag. 
För mig som gärna undviker alltför sociala situationer numera, så var det här en ganska jobbig julafton. Jag hade spränghuvudvärk och valde att gå hem i förväg redan efter "Karl-Bertil Jonssons julafton" (som jag inte missade! Yay!). Men idag - som jag har längtat! Dagen vi tillåter oss själva att var slöa, osociala och bara vara.


Min pyjamasdag i år har jag mest tillbringat med tredje säsongen av "Teen wolf", med spridda skurar av Lilla E:s One Direction-julklappar. Iförd mina julklappspyjamasbyxor med kaniner på.
Bra dag det här. Om jag skulle gå och äta lite mer godis kanske. Eller kanske ett par revbensspjäll. Jo, så får det bli.

Laters!