måndag 30 december 2013

Decemberfavoriter

Hej då december, you will not be missed.
Grön jul, allmänt tråkigt mående, ryggont och migränanfall om vartannat. Nej - den här månaden stoppar vi ner i en säck och glömmer bort tycker jag. Fast inte innan jag har hunnit göra en sammanfattning av den. Något trevlig har säkert hänt om jag får tänka efter lite.

Födelsedagsbarn: Pappa, brorsdotter, svägerska och kär vän.
Kläder: Har precis köpt mig en tvärgosig röd huvtröja jag funderar på att bosätta mig i (har den på mig just nu faktiskt). Och så min snajsiga nya rödorangea kjol som jag bara älskar.


Nagellack: Valley of ashes från indiemärket Pahlish. Har utgått ur sortimentet men är inte mindre snygg för det.
Festlighet: Den kommer nog imorgon misstänker jag. Julafton hade nog varit betydligt festligare om jag inte hade fått sprängande huvudvärk. Pallade bara med två små glas skumpa liksom - ynkligt.
Frisyr: Nyfärgat och så kanske jag har hittat det bästa schampot ever för mitt hår. Håret blir så himla lockigt när jag tvättar med det och jag gillar lockigt. Jag ser ut som ett troll! Love it!
Tv-program: Det gick bara ett avsnitt av "Glee" i december och det var nog det sämsta jag har sett på länge faktiskt, det var så dåligt att jag blev arg. Så jag säger *trumvirvel* "Teen wolf". Var ju "tvungen" att göra om min header bara för att "Teen wolf" hände i mitt liv.


Pussgurka: Älskade maken och Lilla E. Mycket pussar där.
Extra speciell rolighet: Bra sak med att Lilla E sjunger i kör - man får gå på konserter. Luciakonserterna har blivit mina favoriter, särskilt när Lucia går in till "Girl on fire" i aukustisk version - teckentolkad så vackert att jag började gråta.
Och så har hon sjungit i en julkonsert med Svenska kammarorkestern också. Stolt mamma.