torsdag 7 november 2013

Säsongssammanfattning: Supernatural, säsong 7

Så nej... Jag lyckades inte titta ikapp på "Supernatural" så jag kunde haka på när säsong 9 började i USA i början av oktober. Varför? För att säsong 7 var ganska så tråkig faktiskt. Så jag fastnade, tittade inte alls lika frekvent som jag brukar och jag har bara sett ett par avsnitt av säsong 8 än så länge. Jag är snart ifatt dock. Om jag nu inte anser att det här har blivit tråkigt och slutar titta helt och hållet. Något jag i och för sig betvivlar. Jag kan vara bra envis när jag startat upp ett projekt.

Bildkälla Kumanx
Favoritavsnitt: 7x1 "Meet the new boss". Castiel tror att han är Gud.
7x10 "Death's door". Bobby är döende och försöker få ut information till Sam och Dean innan det är försent. Lite "Eternal sunshine of the spotless mind" här.
7x20 "The girl with the Dungeons and Dragons Tattoo". Varför jag gillar det här avsnittet i ett ord - Charlie.

Favoritkaraktär: Känner inte att jag hade någon i det här avsnittet. Men jag kör väl på Bobby bara därför att.

Favoritpar: Nej.

Bäst i säsongen: Att den tog slut. Nej men jag vet inte - jag tyckte ju liksom inte om den. Att det var elaka clowner i den? Kanske?

Värst i säsongen: Väldigt mycket. Att Castiel och Bobby försvann (även om jag vet att Castiel kommer tillbaka). Och jag tyckte hela den här leviathan-grejen var skittråkig och det är ju den hela säsongen är uppbyggd på.

Övriga kommentarer: Nej jag tror inte det. Nu lägger vi det här bakom oss och blickar framåt istället.