tisdag 24 september 2013

Sometimes I smile-Dagens


Outfit: Grå tröja från H&M herr, svarta byxor från H&M och förkläde ärvt efter min farmor.
Smink: BB creme från Garnier, ögonbrynspenna och blusher från H&M, sandbeige ögonskugga från Maybelline, svart mascara från L'Oreal. Jag har stundtals haft rött läppstift också, men inte på bilden.
Nagellack: Fiercly Fiona från OPI.
Frisyr: Mellan tvättar så uppsatt i tofs fick det bli idag.
Doft: Har spenderat sommaren med att sniffa på en parfym på H&M som doftar som barndomsminnen (de bra) så i helgen slog jag till. Den är limited edition i en grön rund flaska med det inte direkt smidiga namnet Lily of the valley & musk.
Klocka: Union flag-Lambretta.
Smycke: Armbanden och små fyrkantiga cubic zirconia i öronen.
Fika: Te. Toblerone. Inte samtidigt.
Middag: Siciliansk fisk med pasta. Det jag står och lagar på bilden.
Pryl: Union flag-pläden. Har varit bra frusen idag.
Sysselsättning: Inte det jag borde, om en sägert. Om man bortser från utvecklingssamtalet för Lilla E jag var på i morse.
Låt: Because of reasons har jag lyssnar galet mycket på diverse låtar från Glee de senaste dagarna. Och en låt som har en liten speciell plats i mitt hjärta just nu är "Le jazz hot" som Chris Colfer (Kurt) sjunger i ett tidigt avsnitt i säsong två. Och om man undrar varför jag beundrar den här unge mannen så mycket som jag gör så kan man hasta fram till de sista 25 sekunderna av den här musikalmelodin och förundras av hans röstomfång. Jag ler varje gång jag hör det. Jisses kan den gossen sjunga!
Och bara för att ni är sådana gullungar länkar jag er till Glees version av Madonnas "4 minutes" också. Sjungs av Chris Colfer (Kurt) och Amber Riley (Mercedes).
Kvällsnöje: Läser en fic jag verkligen gillar så...
Att tillägga: Dagen börjar "bra" när man sätter i örhänget snett så det börjar blöda. Tur att det kom lite tröst i brevlådan i form av säsong 4 av "Glee". Och på torsdag är det dags igen. Inte för att jag räknar ner eller så, men... Iiiiiiiiiiiii!

PS: Jag har redigerat om mina Spotify-listor. De är numera indelade i två, en som är lite mer arkiverad och heter "I totally blogged this!" och en som jag ständigt matar på med nya låtar med det gamla namnet "I'm totally gonna blog this". Båda två är dessutom i bokstavsordning. Hade lite tråkigt i söndags. Länkar i sidspalten som vanligt.