lördag 10 augusti 2013

Säsongssammanfattning: Supernatural, säsong 2

Det tog ju inte så lång tid för mig att klämma säsong två av "Supernatural" direkt. Med tanke på att säsong tre bara har 16 avsnitt, mot vanliga 22 (författarstrejken tro?) så är jag väl redo för nästa sammanfattning om en vecka eller två, om jag får hållas.  För än så länge gillar jag att se vad bröderna Winchester har för sig, om intresset håller i sig alla säsongerna är kanske inte lika säkert.

Bildkälla Fanpop!
Favoritavsnitt: 2x2 "Everybody loves a clown". Här satt jag alltså och höll för ögonen ibland till och med för att jag tyckte det var creepy. Clowner kan vara bra läskig alltså...
2x17 "Heart". Varulvar! Sam och Dean försöker rädda Madison som verkar vara en härjande varulvs nästa offer.
2x20 "What is and what should never be". Dean blir attackerad av en djinn som uppfyller hans innersta önskan. Plötsligt lever han i en värld där deras mamma aldrig dog och där han själv skulle kunna vara lycklig, om det inte vore för de mystiska syner han ser.

Favoritkaraktär: Behåller Dean som favorit den här säsongen. Gillar hur han är så beskyddande mot Sam. Dessutom är han skojfrisk och det gillar jag.

Favoritpar: Dåligt med det i den här serien som sagt, men det var ju inte tråkigt när det hettade till mellan Sam och Madison.

Bäst i säsongen: Mycket referenser till annan popkultur och det gillar jag. Gästspel av Linda Blair ("Excorsisten") bland annat. Men roligast hade jag när de var i Hollywood och var på en rundtur i en studio och hamnad i Stars Hollow från "Gilmore girls". Om ni inte visste det så medverkade Jared Padelecki i den seriens första säsonger. Där spelade han Dean, nu är han Sam.

Värst i säsongen: Vi kan väl nöja oss med att säga att jag har lite annan musiksmak än bröderna Winchester.

Övriga kommentarer: Eftersom jag inte sett allt "Supernatural" än, så hänger jag inte riktigt med på allt som är på bilderna i det här inlägget. Men om man bestämmer sig för att göra ett eget tyg till en klänning för att kunna klä sig "Supernatural"-igt i sin egen stil - ja då är man ett fan. Supersnyggt!