onsdag 7 augusti 2013

Mrs Data dissar

I torsdags färgade jag håret med Olia från Garnier. På lördag förmiddag började det klia på mig. I ansiktet, på halsen, på bröstet, i handflatorna och på fingrarna. Eftersom det är andra gången det händer när jag färgat håret med samma hårfärg så tror jag att det är den som är boven i dramat. Eller så är jag galet övertygad om det.

Med tanke på det så kan jag inte riktigt rekommendera Olia  från Garnier, men ni gör som ni vill.
Personligen är jag mest bara glad över att det idag inte kliat så mycket på mig att jag inte kunnat behärska mig. Att det kommer ta minst två veckor för huden i mitt ansikte att återhämta sig är en annan sak. Just nu lever jag med torra fläckar,  flagande hy och småfinnar i hela plytet samt nässelutslag på händerna. Yay...

Undrar om jag någonsin kommer våga färga håret igen, eller om jag blir vithårig nu. För jag färgar håret av fåfänga. Jag är van att vara brunett.