lördag 17 augusti 2013

Baka baka liten kaka-Dagens


Outfit: Lila ärmlös spetsklänning med krage, rea på Rut&Circle (Ruth mfl har visst bytt namn...). Svart kofta herravdelningen på H&M.
Smink: Markerade bryn med brynpenna från H&M och därifrån kommer även blushern i persika och den röda läppennan. Ögonen målade med nudeskugga från Maybelline och så lila mascara från Babor.
Nagellack: Cactus phone home från Cactus' nail polish.
Frisyr: En gnutta hårolja, borstat bakåt och satt i en låg tofs.
Doft: Håroljan kanske. Ingen parfym idag. Känner dock en tydlig mindoft i näsan efter kakbaket. (Se nedan)
Klocka: Endless från cK.
Smycke: Mina armband som ungefär bor på min handled. Lila plastpärlor i öronen.
Fika: Kaffe och provsmaka kaksmet...
Middag: Lasagne! Omnomnom...
Pryl: Förkläde. Bra att ha när man bakar kakor till kalas.
Sysselsättning: Sovmorgon, veckohandla, baka tre olika sorters kaka eftersom vi har tårtkalas imorgon när Lilla E fyller 10 år.
Låt: "Titanium" med David Guetta ft. Sia har jag haft på hjärnan flera dagar nu. Såg en gif-kavalkad på Tumblr och på den vägen är det.
Kvällsnöje: Jag har ju inte sett ett enda avsnitt av "Supernatural" idag så det blir nog - film. Kanske.
Att tillägga: Jag har ont i fötterna! Och jättefina fönster för älskade maken putsade dem medan jag bakade.