lördag 8 juni 2013

Prinsessbröllops-Dagens


Outfit: Blommig klänning från H&M Concious collection anno ett par år sedan (eller var det förra?). Ibland vit kofta från Lindex/BFF.
Smink: Ögonbryn, mascara och lite rouge. Under det en klick foundation.
Nagellack: Budding romance från China glaze
Frisyr: Bångstyrigt. Hålles "på plats" med tofs och knallgult diadem.
Doft: Rain från Marc Jacobs. Har jag sagt att jag älskar den doften? Jag älskar den doften.
Klocka: Gul Zodiac.
Smycke: Mina armband samt en liten blå pin som håller ner kragen på klänningen eftersom det inte är fint med en kragsnibb som ligger ner och en som står upp. Fast egentligen är det inte meningen att de ska ligga ner...
Fika: Te och lördagsgodis.
Middag: Grillad karré med sallad och klyftpotatis och ett glas rosé. Eller flera glas...
Pryl: Liten skitvass Globalkniv. Finfin att skrapa färskpotatisen med.
Sysselsättning: Handla. Glo på prinsessbröllop. Blogga. Planera bloggande. Slappa och slö. Läsa. Hångla.
Låt: Har bara lyssnat på Adam Lambert idag. Bästa var när Lilla E kom och ville ha hans album i sin mp3 för "Han är ju skitbra!" med sådan entusiasm som bara en (snart) 10-åring kan uppbåda. Ska jag välja en enda AL-låt får det bli "Fever" för jösses amalia vad jag stuffade loss till den.
Kvällsnöje: Låt mig gissa på att jag kommer glo på tv. Barnen vill "Doctor Who" (vi har börjat titta på säsong två nu) och älskade maken fick en och annan film vi skulle kunna titta på. Efter att barnen lagt sig. Tror de är lite för små för "Django unchained".
Att tillägga: Jo - så prinsessan Madeleine gifter sig alltså idag. Och jag tittade. Tycker en liten aning illa om mig själv för att jag tittade, men samtidigt - romantikern i mig älskar sådant här. Fast jag gillade inte den där 80-talsvolangen hon hade längst ner på sin klänning. Alls.