torsdag 30 maj 2013

Majfavoriter

Ännu en månad som snart går i graven. I morgon blir det FredagsFilm och skolavslutning, så jag fuskar lite och summerar den här månaden en dag för tidigt. Och ja - maj har varit rätt så mycket av en skitmånad den också.

Födelsedagsbarn: Älskade maken som fyllde år i tisdags.
Kläder: Gula. Och världens gosigaste grårandiga tröja. Funderar på att köpa en till så att jag alltid kan ha en även om den ena skulle behöva tvättas. Som en snuttefilt liksom.



Nagellack: Har inte haft så många nya på mig den här månaden utan mest kört favoriter i repris, eller svart, eller mina egenfrankade. Nytt som jag verkligen gillat är dock den här, mjukgråa Smoke från BB Couture.
Tv-program: "Glee". Man kan väl lugnt påstå att jag är aningen besatt. Och aningen frustrerad över hur säsong 4 slutade. Piskade soffan med mina hörlurar av frustration...
Skolhändelse: Spela upp "Gravölen". Och att inse att jag aldrig mer vill sluta med teater.
Festlighet: Har hunnit klämma in Fantastiska Fyran-fest och grillkväll hos Perny. För att inte tala om att jag varit på bio, för första gången på en halv evighet, och sett Star Trek Into darkness.


Frisyr: Luggen har växt så jädra mycket nu att jag tror vi kan anse att den är satt på utväxt igen. Och så vill jag färga. Helst en dip-dye/ombrering eller slingor. Jag tänker färgglatt. Jag tänker Lady Gaga, enhörningar och My Little Pony. Eller bara riktigt mörkt petrolgrönt.
Pussgurka: Älskade maken. Utan honom skulle jag nog ligga som en blöt fläck i ett hörn och dallra. Och mina fantastiska vänner - gud vad jag älskar er!