fredag 5 april 2013

FredagsFilmen, Jurassic park

För 20 år sedan satt jag i en biofåtölj och skrek lungorna ur mig när jag såg den här filmen. Den är rysansvärd bra och galet snygg. En fjärde Jurassic park är på gång - känner att den åker upp på min måste-se-på-bio-lista. Hoppas den släpps i annat än 3D eftersom jag blir åksjuk av 3D. (Kan trenden dö ut någon gång? Tack.)

Bildkälla: Man, I love films
John Hammond har på genetisk väg lyckats klona fram dinosaurier och skapat en nöjespark med dessa sedan 65 miljoner år utdöda djur. Innan parken ska ha premiär bjuder han in några experter, och sina två barnbarn, för att uppleva parken och komma med sina åsikter kring den.
Men en anställd stjäl några embryon för att sälja dem vidare till en konkurrent och i den processen stänger han av parkens säkerhetssystem. Så när strömmen går och en storm drar in finns det inget som kan skydda besökarna från T-Rex - eller ett gäng Velociraptorer.