lördag 20 april 2013

Dagens en lördag i mitten av april

Och så lättare vi upp bland svårmodet med veckans tredje Dagens. Hoppas ni att det blir en vana? Det kanske det blir. 

Skåda mitt nyrenoverade kök. Och skål!
Outfit: Röda byxor och nya favorittröjan med blå och röda ränder. Båda självklart från H&M för när har jag inte kläder från H&M? Dessutom har jag ungefär hela dagen haft på mig mina nya supersnygga Converse. Med Union Jack-motiv. Hade "bara" tre Union Jacks på mig idag.
Smink: Rosabrunt öga, rosanudeish läppar och rosiga kinder.
Nagellack: Swinger från Butter London. Grönglittrigt.
Frisyr: Tofs och hårspänne. Vaknade med dålig hårdag jag inte riktigt orkade göra något annat med.
Doft: Rain, Marc Jacobs. Vill gärna ha back up på den, så det är ju synd som fan att den var en limited edition som utgått. Typiskt...
Klocka: Lambretta med dagens andra Union Jack.
Smycke: Hade kunnat hänga på mig fler flaggor, men valde en dalahäst i stället.
Fika: Te och choklad med god vän.
Middag: Det som jag står och tillagar. Räkor med paprika, bröd och till förrätt avokado. Yummy in my tummy.
Kvällsdrink: Prosecco. Just det här kallar Systembolaget för Sesto Senso, men jag kallar det för Collis för det är vad som står på flaskan.
Pryl: Bara därför att - solglasögon med dagens tredje Union Jack.
Träning: Cyklat fram och tillbaka till staden. På hemväg med pit stop hos Perny för te. Älska te.
Sysselsättning: Jobbelijobb. Handla. Umgås.
Barnabråk: Hela tiden. Känns det som.
Låt: "Little numbers" med BOY.
Kvällsnöje: Barnen tjatar om Doctor Who. Have turned them into Whovians. Moha moha mohahaha!

Bonusbild. Mer snyggt kök och min häck. Vassågoda.