onsdag 13 mars 2013

Sideways

Jag har en sån söt liten klasskamrat som liksom jag är gleek och dessutom en Klaine-shipper. Alla egenskaper man behöver ha med andra ord. *insert smileyface here*

Eftersom hon har kommit lite längre i sitt beroende än jag bestämde hon sig för att dra ner mig i träsket och har nu introducerat mig till fan fiction, eller fanfics. Allra helst om Klaine så klart. Jag gillar det här träsket.
Det är alltså folk som skriver berättelser om Kurt och Blaine och delar dem på det stora internätet. Roligast av allt är det att läsa AU - Alternative Universe. Alltså hur det inte är i Glee.

En av de första jag läste var "Sideways" av ChrisColferLove. En fanfic som har fått sitt namn efter en sång av  Citizen Cope. Och den sången har inte lämnat min hjärna eller mitt hjärta sedan jag hörde den första gången.


You know it ain't easy
For these thoughts here to leave me
There's no words to describe it
In French or in English
'Cause diamonds they fade
And flowers they bloom
And I'm telling you

These feelings won't go away
They've been knocking me sideways
They've been knocking me out babe
Whenever you come around me
These feelings won't go away
They've been knocking me sideways
I keep thinking in a moment that
Time will take them away
But these feelings won't go away