tisdag 15 januari 2013

Trött Dagens

Shit vad trött jag är. Får bli en bildfri Dagens idag, orkar inte ens leta upp någon gullig kattbild.

Outfit: Samma som julafton, Glittrig vintervit stickad klänning, vinröda tights. H&M såklart.
Smink: Ögonbryn och mascara.
Nagellack: Rätt så trista Python green från Gina Tricot. Som är gult...
Frisyr: Mössnertryckt.
Doft: Vanilla touch.
Klocka: Knallgul Zodiac. Inte helt olik det där lacket som namnmässigt påstår att det är grönt.
Smycke: Armband av plastpärlor som Lilla E har gjort.
Väder: Ett gäng minusgrader och snöfall. Lite jobbigt eftersom de inte vet hur i helvete man ska ploga i den här staden. Blir lika förbannad varje år. Just nu har det snöat drygt 30 timmar och jag har ännu inte sett någon plogbil i mitt bostadsområde.
Fika: Banan, te och torr liten kaka.
Middag: Korvgryta, knäckemacka med ost.
Pryl: Termobrallor.
Träning: Om. Började dagen med 15 minuter kardioträning som nästan tog knäcken på mig. Väl i skolan fick vi veta att vi skulle på teater inne i stan vid lunchen. 30 minuters snöpulsande dit och lika långt tillbaka. Och som om inte det vore nog (vilket det var) så passade jag på att simma en halvtimme när Lilla E hade simskola. Nu  - skittrött.
Sysselsättning: Se ovan.
Barnabråk: Nej. Wow...
Låt: Halkat in på en gammal Erasure-låt som jag inte minns namnet på. Tror den är med på Chorus.
Kvällsnöje: Svimma lite i sängen tänkte jag. Ska bara klappa katt lite först.