onsdag 2 januari 2013

Mina tankar om 2013

Några dagar innan 2012 blev 2013 skrev jag ett kort litet inlägg där jag delade med mig om mina funderingar om att lägga ner den här bloggen. Det var inga nya tankar utan jag har burit dem med mig sedan i våras.
Under 2012 hittade jag på massor av anledningar för att tvinga mig själv att blogga här, jag skrev boktips, kom på FredagsFilmen och SöndagsSången. Skrev om min vilja att bli motionär, tömde förpackningar och gjorde Dagens-inlägg. Men hade jag kul? Kände jag mig motiverad? Kanske inte nej...

Samtidigt som jag inte riktigt har velat skriva här alla dagar så har det ändå känts som ett lite väl drastiskt beslut att bara lägga ner, och när jag väl fick mina funderingar på pränt så kändes det inte helt bra. Lägga ner Mrs Datas liv? Nej, jag kommer inte göra det.
Jag har i stället funderat på vad jag tycker är kul att skriva om och kommer lägga mer krut på de sakerna.

Jag gillar att skriva om skönhetsrelaterade saker så det kommer jag fortsätta med. Nagelbloggen kommer jag hålla kvar som en renodlad nagelblogg, annars hade ju alternativet varit att skriva om annan typ av skönhet där. Jag kommer även i fortsättningen att skriva om mina tappra försök att bli motionär. Gillar man inte den typen av inlägg kan man hoppa över dem.

Det kommer bli ännu mera film, böcker och tv här. Tanken är att FredagsFilmen kommer finnas kvar och få sällskap av andra inlägg om filmer jag har sett eller vill se. Eftersom jag i stort sett knarkar tv så kommer jag skriva mer om det också (är planen, men det kan ju bli tvärtom också).
Och absolut mer om böcker! Som det är nu skriver jag nästan bara om de böcker vi läser i Plejaderna, men jag läser ju en hel del mer än det. Ett par små ord om varje läst bok är min tanke.
Och här vill jag passa på att förtydliga att jag inte recenserar en enda bok eller film eller tv-serie. Jag skriver om. Ibland betygsätter jag, men jag recenserar absolut inte.

Och ja, det som verkar vara mest poppis av allt här inne kommer finnas kvar - Dagens. Men inte idag för jag är skitful i håret.

Med andra ord - det kommer fortsätta att snurra i min skalle. Välkomna åter.