onsdag 9 januari 2013

Dagens 130109

Först lovar jag er mer frekventa Dagens-inlägg och sedan håller jag er på halster mer än en vecka. Fy på mig! Men nu har jag snart vant mig vid att skolan har börjat efter lovet och då blir det kanske ordning på torpet igen.

Nej då, jag är inte sur. Bara lite trött.

Outfit: Rutig skjorta, grå t-shirt med Star Wars-tryck, svart stickad kjol, svarta leggins - allt från H&M. Sjalen som fått värma min frusna nacke idag köpte jag av en kille som jobbar som auyrveda-massör. Han hade tagit med sig lite roliga/fina saker till Sverige för försäljning efter en resa i sitt hemland. Jättestor, varm och mysig.
Smink: Neutral beige skugga och lite grått på ögonlocken idag, och sen var det inte så mycket mer.
Nagellack: Just nu - ingenting! Håller på och bestämmer mig.
Doft: Vanilla touch.
Frisyr: Det där jag sa om att jag skulle bli grå med värdighet nu? Glöm det. Tonade håret igår. Det blev bra mycket mörkare än vad jag hade tänkt mig, men nu när den första besvikelsen lagt sig (jag grät nästan - på riktigt) tycker jag det ser riktigt bra ut.
Klocka: Knallgul från Zodiac.
Väder: Precis vid nollan och nederbörd som består av väldigt blöt snö. Fast det har ju lagt sig lite, det har det.
Fika: Te och dammsugare i skolan, tårtrester när jag kom hem. Snart en kopp yogite till.
Middag: Pasta med broccoli och fetaostsås. Skittråkigt. Ananas till efterrätt. Roligare.
Pryl: Vattenflaska:
Träning: Ingen alls idag för jag har sträckt en muskel i låret. Så ledsen över det eftersom jag verkligen är pepp, men jag behöver vila. Promenerat till och från skolan i varje fall.
Sysselsättning: Improvisationsövningar i skolan hela dagen. Roligt så det förslår!
Barnabråk: Need you ask?
Kvällsnöje: Ingen aning, men jag gissar att det inkluderar den där uppfinningen som kallas tv.