söndag 13 januari 2013

BröllopsDagens 130112

Igår var jag och älskade maken på annan ort för att bevittna hur hans kusin gifte sig. Och lite så här var den dagen. Alltså är inte Dagens dagens Dagens utan gårdagens Dagens. Såatte...


Outfit: Grå klänning med tyllvolanger från Modcloth, svart kavaj med frackskärning och leopardfläckigt foder från H&M. Till det hade jag knallgröna strumpor och neonrosa skor. Lite färg måste det vara!
Smink: Brunsotade ögon och en rosatonad läpp. Glömde ögonpennan hemma! What a mistakea to makea...
Nagellack: Korallrosa Citrus från Nox Twilight.
Frisyr: Uppkramade lockar som blev totalt tillplattade av mössan. Jaja - det var fint några minuter i varje fall.
Doft: Vanilla touch. Min signaturdoft?
Klocka: Tissot PR100, bicolour med champagnefärgad tavla. Låter tjusigt va?
Smycke: Bronsfärgade pärlor av plast. Ikonarmband och ett armband som Lilla E har gjort.
Väder: Någon minusgrad och gråmulet.
Fika: Tårtan serverades nästan vid midnatt, men var god ändå.
Middag: Trerätters. Trattkantarellsoppa med syrlig äppelsallad och konfiterat sidfläsk. Oxfilé med grönpepparsås, potatiskaka och kantareller. Knäckkorg med varma hjortron och vaniljglass.
Pryl: Näsduk.
Träning: Nej. Ska ta igen det så fort jag skrivit klart det här inlägget.
Sysselsättning: Titta på när J & A gifte sig.
Barnabråk: Lite i bilen, men ibland kan även de vara rara.
Låt: "Somebody" med Depeche Mode. För övrigt samma som jag och älskade maken hade på vårt bröllop. Härmapor.
Plats: Mariefreds kyrka och Gripsholms värdshus. Söt stad som jag gärna besöker igen. Fast helst bara med älskade maken för barnen har tydligen inget tålamod alls för att titta på söta hus och pampiga slott.