onsdag 10 oktober 2012

Glossybox september aka den efterlängtande boxen

"Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge" lyder ett gammalt ordspråk som jag just nu inte håller med om. Alls. För som jag väntat på den här boxen som jag har väntat har jag. (Nej jag har inte skrivit fel. Har du sett "Fröken Fleggmans mustasch" hänger du med.) 
Det här är september månads box som jag precis har hämtat ut på Postens utlämningsställe. Hade Posten skött sitt jobb hade jag dock haft den innan september hunnit bli oktober. Jag tycker inte om att skriva elaka saker om Posten, företaget som anställt största delen av min familj, inklusive mig själv, men nu är det andra gången på några få veckor som de har slarvat bort/haft sönder något för mig. Inte okej. 


Anyhow - Glossybox fick alltså skicka ut en ny låda till mig. Jag fick avisering om att Posten tagit emot den från Glossybox i torsdags. Idag onsdag, snudd på en hel vecka senare, kunde jag så äntligen få hämta ut den. Och jag är nöjd med innehållet. Worth waiting for. Fast kanske inte riktigt så här länge...

Inte nog med att boxen är snygg, beige och med lite struktur, innehållet är inte fy skam det heller. Två fullsizeprodukter och generösa provförpackningar i övrigt. Låtom oss kika lite närmare.
  • Figs & rouge Lip balm Sweet geranium. Alltså - hur söt? Så jädra! Liten plåtburk med lipbalm. retrodesign. Eftersom jag är snorig just nu låter jag dock bli att kleta med den, burkar må vara söta men så värst hygieniska är de ju inte och jag hade tänkt sluta vara sjuk snart. Väntar alltså. Fullsizeprodukt som i handeln kostar sisådär 65 pengar för en burk med 8 ml.
  • Från Anatomicals kommer bodyscrubem Don't just clean it woman, scrub it. Ska visst dofta melon. Eftersom jag inte känner mycket doft just nu (för att jag är snorig) så litar vi väl på att det är så. Och så ska den skrubba rent med malda valnötsskal samtidigt som den löddrar som en duschgel. Riktigt längtar in i duschen. Generös provstorlek på 75 ml. Cirkapriset är annars 79 kronor för 200 ml. Prisvärt.
  • Andra fullsizeprodukten är ett minilack från Depend. Blått med nummer 252. Om jag redan har det? Självklart. Brukar kosta 25 spänn för en flaska.
  • Balancing face moisturiser från Balance me är även den i provstorlek. 20 ml kan dock räcka länge när det kommer till sådana här krämer som brukar vara drygare än vad man tror. Annars har denn ett rekkomenderat pris på 289 kr/50 ml. Ska vara lugnande och utjämnande. 99% naturliga ingredienser - låter ju himla bra för min känsliga hy.
  • Och slutligen Cow Pat moisturising hand cream från Cowshed. Känner inte mycket doft här heller på grund av den där snoriga näsan, men jag antar att det finns doft av grapefruktolja och koriander. Bara jag inte börjar käka på händerna då... Passar perfekt för en handkrämsjunkie som mig och jag ser framför mig hur den kommer få bo i min sminkväska. Inte direkt budgetklass på den här, kostar 250 kr för 300 ml. Jag har fått en provtub på 50 ml. Känner att den allt ska göra underverk om jag skulle köpa den i fullsize...