tisdag 11 september 2012

Tre tomma x 2

Två inlägg i ett - på ett ungefär. Idag har jag nämligen två olika Tre tomma att bjuda på. Helt enkelt för att jag varit för lat/glömsk för att blogga upp den gamla tretommingen innan jag lyckats göra en ny. Med andra ord kommer här 6 olika pryttlar som alla går i plaståtervinningen.


De första tre produkterna att bli tömda var:

Nivea powerfruit Relax. Helt okej duschtvål men inget exeptionellt. Löddrar bra, rengör bra, funkar till hela familjen och torkar inte ut huden. Gillar - men inte så att jag skulle leta speciellt efter den nästa gång det är dags att köpa duschtvål. Vann den i våras i en tävling hos Lipgloss Bitch.
Betyg 3/5.

I den lilla genomskinliga flaskan fanns det ett prov på en ansiktsrengöring från Mario Badescu som jag fick när jag beställde annat från Eleven. Man får alltid med produktprover därifrån när man beställer om man inte aktivt väljer bort dem.
Enzyme Cleansing gel var dock inget för mig. Jag har problem med att huden blir så befriad från sina naturliga fetter att det gnisslar om den. Jag har liksom känslig hy... Det var fram med återfuktande kräm direkt efter att jag tvättat mig med den. För andra kanske den är superbra men på mig var den bara jobbig.
Betyg 1/5.

Att det var just ögonkrämsduon från Cliniderms Age Correct som tog slut först var kanske inte så konstigt. Dn var ju helt omöjlig att dosera i lagom mängd. På sluttampen fick man dessutom ta i så pass att jag vid ett eller annat tillfälle sköt iväg krämen så hårt att den hamnade på väggen istället för på fingret. Jag har redan recenserat den en gång.
Betyg 2/5 om jag räknar in förpackningen i betyget. Annars 5/5.


Och så de andra tre som nu är slut:

Depends blå nagellacksremover supersnabb är stapelvara här hemma. Bästa och snabbaste på alla glitterlack bland annat - och de är ju en pain in the ass att ta bort.
Betyg 5/5.

I senaste Glossyboxen fick jag detta prov på bodylotion från Weleda. Sea buckthorne luktade dock lite väl starkt för min smak. Eller som Lilla E uttrycke det: "Nääääej mamma - min näsa tycker inte om den!" Förutom doften var den dock trevlig att smörja sig med, sjönk in i huden snabbt och var dryg.
Betyg 3/5

En annan bodylotion som jag pumpat sista droppen är är favoriten Coconut & Lime från H&M. Älskar hur den sjunker in i huden snabbt, älskar doften, älskar att den är lättdoserad. Gillar inte att den inte håller fukten sådär jättebra och att jag inte hittade den igen.
Betyg 4/5

Har kanske lite som är på upphällningen nu, så det dröjer nog inte länge till nästa gång. Om jag inte blir lat igen glömmer.