lördag 29 september 2012

Departure 2012

Bildkälla
Kanske tycker ni att det är lite synd och trist och tråkigt att jag skriver om den här begivenheten nu när den är slut. För kanske blir ni sugna på att se det själva, och ja - det är ju liksom försent för det. Om ingen av de här små pjäserna åker ut på egen turné vill säga, vilket jag tycker att de gott kunde få göra.

Jag åkte alltså till huvudstaden med mina skolkamrater för att se projektföreställningarna som avgångseleverna på Stockholms Dramatiska Högskola har drömt ihop. Och jag är mer än nöjd med vad jag såg. På bilden ser ni några av framtidens skådespelare och mimare - jag säger det på en gång.

Starkast intryck på mig gjorde pjäserna "Aveldjurens tragedi" med Simon Reithner, "Extranjero" med Karl Linnertorp, "Tro" med Freddy Åsblom och "Jag är gammal, jag är inte död" med Alexandra Lindholm.
Därmed inte sagt att jag såg alla för det gjorde jag inte. Av 23 föreställningar hann jag se 8 och jag antar att jag missade en och annan goding.

Departure gick i år av stapeln för åttonde gången, och jag antar att det kommer en ny version nästa år. Se den om ni har möjlighet. Biljetterna kostar gratis.

Edit 3 oktober
Jag fick en mycket trevlig kommentar på det här inlägget från SDH themselves. Det finns fortfarande chans att se projektföreställningarna och om jag var ni och hade tid och möjlighet skulle jag ta den chansen. De är så galet bra!
Så här ser kommentaren ut i sin helhet.

Hej!
Vad kul att du skriver om vårt Departureprojekt! Alla årets 23 föreställningar kommer även att spelas på Unga Klara i Stockholm ett antal måndagar med start nu i oktober. Håll utkik på Unga Klaras hemsida.

Bästa hälsningar
/ Monica Engdahl
Kommunikationschef på Stockholms dramatiska högskola