onsdag 29 augusti 2012

Dagens, 29 augusti

Det var ett tag sedan jag skrev en Dagens. Finns ju bara ett sätt att råda bot på detta so here goes!

Arkivbild, juli. Fast det ser ungefär likadant ut i kväll.
Outfit: Svarta jeans, vit långärmad t-shirt och turkos tröja. Alltså har det varit varmt idag och jag har svettats ungefär hela tiden.
Smink: Ögonbryn, mascara, nudeögonskugga och läppglans.
Nagellack. Astatine från Cactus' Nail Polish. Så-å-å-å snyggt!
Doft: Eh.... Vanilla touch...
Klocka: Jaques Lemans F1-edition. Svart och röd älskling.
Fika: Te och några tuggor chokladtårta som var sådär god.
Middag: Gulaschsoppa med knäckemacka. Vilket ledde till att min vita t-shirt nu ligger i sopkorgen. Lagen om allts jävlighet säger ju att man spiller om äter något tomatigt när man har vitt på sig. Dessutom upptäckte jag ett stort hålpå den, så det gjorde kanske inte så mycket.
Pryl: Telefon. Så jag kan ringa älskade maken som är på tjänsteresa. Hatar tjänsteresor.
Sysselsättning: Varit i skolan. Promenerat. För jag har ont i halsen och kan inte springa. Buhu!
Kvällsdrink: Bubbelvatten från min Sodastream. Gott.
Barnabråk: En aning om fjärrkontrollen. Men över lag kan jag väl säga att det är härligt att skolan har börjat igen för det är tydligen lättare att hålla sams med varandra (och mamma) om man inte ses exakt hela tiden. The bliss...
Kvällsnöje: Lägga mig tidigt tror jag minsann. Man blir trött med en latent förkylning i kroppen och en massa fysiska improvisationsövningar under dagen.