lördag 7 juli 2012

Glossybox juni, Sunkissed beauty

När jag fick tillbaka på skatten lite oväntat tidigt så var jag rätt så snabb på att teckna upp mig på en tremånaders prenumeration på Glossybox. För 139:- i månaden blir man överraskad med ett paket med diverse produkter. Vissa är gemensamma i alla boxar, andra är utvalda utifrån de uppgifter man fyller i om hudtyp, preferenser och sådant där. 

I onsdags kom min första box hem till mig, juniboxen med temat Sunkissed beauty. Temat var väl inte så där jätteträffande på mig eftersom jag är mer en skuggdyrkare än en soldyrkare, men jag är nöjd med min första låda ändå. 


När man har slitit upp ytterkartongen, hittar man en vacker rosa låda i stadig kartong. Ser ungefär ett dussin användningsområden för dem, och min första ska jag helt klart sortera ner mina Dependlack i, på ett tjusigt sätt som jag snor rätt av från SaintBella. Lilla E är även hon myyyycket intresserad av dem och blev en aning besviken när hon inte fick den här av mig.


När man gläntar på locket hittar man ett vackert förseglat paket, ombundet med band som matchar boxen (och som Lilla E fick) och ett informationskort om månadens tema och de utvalda produkterna.


Innehållet i min låda var detta.
De enda provprodukterna är håroljorna från Maroccanoil (original och light) med en medföljande rabattkupong om man vill ha den i fullstorlek. Maroccanoil kostar annars 339:- för 100 ml, är drygt som attan och doftar supergott. Återkommer till dem senare känner jag.
Från Anatomicals fick jag galet körsbärsdoftande läppbalsamet med namnet Never lose your cherry. Att det har solskyddsfaktor lägger vi på pluskontot. Kostar 49:-.
Jag hade aldrig köpt det där Dependlacket själv, alldeles för mesigt rosa. Alltså kan jag bli glatt överraskad, men mest troligt inte. "... en romantisk svag rosa som alltid känns fräsch till sommarbrännan." Synd då att jag nästan aldrig har någon sommarbränna att tala om. 25:- för en liten flaska, om man inte hittar dem på något käckt erbjudande.
Och så en läskeblask. Eller mer en energidryck verkar det som, full med koffein, guarana och ginseng. Femme natural boost heter den och ska alltså vara extra bra för oss flickor. Jag har inte druckit min än, den står i kylen tills jag känner behovet. Efter nästa löprunda kanske? För 25:- för 250 ml ska den allt vara attans så god om jag ska köpa den själv sedan.
Dr. Babor har insett att jag är en gammal tant som börjar få rynkor runt ögonen och därför behöver deras Sensational Eyes Anti-wrinkle Eye cream. Jag har inte ens tagit bort plasten från min än, men jag är helt klart nyfiken. Och med tanke på att det är en fullsize produkt som vanligen kostar 510:- har ju min Glossybox betalat sig flera gånger bara den produkten.
Solskyddskrämer för ansiktet är en knepig historia. Brukar ha en tendens att var någon kletig sörja som känns lätt obehaglig. Odd Mollys Sun-Day Sun-Care facial spf 25 lovar däremot att absorberas snabbt och återfukta huden. Ska prova den så fort solen tittar fram igen, när det nu blir. Annars kostar den 250:- för 40 ml.

Min spontana tanke är att det här är en mycket trevlig låda som helt klart ger mersmak. Ska det vara så här roligt varje månad vill jag teckna en prenumerationsperiod till. Så ge mig ett jobb nu, så jag har råd med det!