onsdag 4 juli 2012

Dagens, Fourth of July

Dagens bild är högtidligt stulen från Pernys blogg. Jag bad i och för sig om lov och hon sa ja. Det är en glad jag i mitten omgiven av bästa Perny och Stora J. På afterwork - kind of sort of. Men mer om det i dagens Dagens.


Outfit: Beige chinos, puderrosa ribbat linne. Större delen av dagen bar jag även nya turkosa favvotröjan, men den åkte av inne på varma fiket.
Smink: Guldöga idag med en skugga från Chanel och ögonpenna från Viva la Diva. Rödrosa mun med Merry berry från IsaDoras jelly kiss. En favorit på läpparna.
Frisyr: Tofs!
Nagellack: Metallicgrönt från H&M vid namn Atlantic.
Smycke: Mitt chakraarmband.Tror jag ska trä om det igen och göra det liiite tajtare.
Klocka: Från Lambretta har jag en klocka med Brittiska flaggan på urtavlan. Hade ett skittråkigt rött läderband som jag igår helt sonika bytte ut till ett randigt textilband i rött, vitt och blått. Myyyyycket bättre. Skymtar på bilden ovan.
Doft: Vanilla touch.... Nu igen...
Fika: Idag som efterrätt. Te och Rocky road brownie. Är så mätt nu att jag önskar att jag gett upp på den tidigare än vad jag gjorde. Stora J fick det jag inte mäktade med.
Middag: På Paolo's där vi "after workade" hittade jag en god panini med buffelmozzarella och tomat. Det fick bli dagens middag.
Pryl: Vattenflaska.
Väder: Soligt och varmt. Önskade mer än en gång att jag valt klänning, bara ben och ballerinor i morse. Det gjorde jag nu inte. Svettigt liksom...
Sysselsättning: Viktigast idag var ju helt klart att leka med Perny. Älskade maken och de små barnen har sysselsatt sig på Gröna Lund. Glad jag slapp i år.
Pepp: Att träffa en god vän är alltid pepp.
Post: Min första Glossy Box kom i brevlådan idag. Mer om den en annan dag. Men jag gillar!
Barnabråk: Har ju inte sett dem i dag, så det vet jag inget om. Bliss!
Kvällsnöje: Hann hem lagom till "Engelska mord" med Leif GW och sitter nu och tittar på "So you think you can dance" med ett halvt öga.
WUTT!?: Ska jag någonsin sluta svettas? Va?