lördag 7 juli 2012

Dagens 7/7

Idag blir det en lite tidigare Dagens än normalt. Jag ska nämligen straxt trippa hemifrån med familjen och återkommer först mycket, mycket, mycket sent. Har alltså inte hunnit ta någon bild på mig själv, bara på min klocka.



Outfit: "Svarta" jeans från Cubus (jävlar vad de har tappat färg!) dito färgad kofta från H&M och ett linne med John Lennon-motiv, även det från H&M.
Smink: Nej.
Frisyr: Utsläppt och nytvättat fluffigt.
Nagellack: Hade planerat att lacka om idag men det sitter kvar, mitt fina hololack från Depend.
Klocka: Se bild - Lambretta med Union flag-tavla och tricolorfärgat band. Jag vet att man kan tolka det som Storbrittanien + Frankrike, men jag är mest glad över att färgerna är så fantastiskt bra ihop.
Doft: Nytvättad som sagt. Ingen parfym idag.
Fika: Smoothie och en rad (eller två) med Fazers mjölkchoklad med hackade hasselnötter.
Middag: Blir en överraskning idag, men jag tror det kommer vara något som varit på en grill.
Pryl: Skavsårsplåster.
Väder: Mulet, skurar, solglimtar och ganska varmt. Kvavt till och med.
Sysselsättning: Mornat mig läge, läst och ätit frukost. Varit opeppad för att ta mig ut på löprunda, men gjorde det till slut och attans vad det känns bra! Veckohandlat. Tittat på kvalificeringen till F1-loppet i Silverstone som är imorgon, just nu avbrott på grund av regn ungefär hela tiden. Och snart ska jag hem till svärföräldrarna och krama om dem och min älskade makes moster.
Barnabråk: Självklart. Försöker ignorera dem.
Kvällsnöje: Antagligen en massa snicksnack och några glas vin. Känner att jag har en trevlig kväll framför mig.