torsdag 5 juli 2012

Dagens, 5 juli

Idag blev alla bilder på mig skitfula, så jag väljer en där jag ändå spexar lite. Hepp!


Outfit: Orangeprickig klänning med krage från rean på Cubus, cykelshorts från Wear it och sladdrig kofta från H&M. Ursäkta de kritvita benen...
Smink: Grå eyeliner med en penna från H&M som är gammal som gatan, förstärkt med en skugga ur Sleekpaletten V2 Darks. Har för mig den heter Thunder (orka gå och kolla efter liksom). På läpparna koralliga lipglosset Lillian från Idun minerals.
Frisyr: Klart det är en fläta.
Nagellack: Vampigt körsbärsröda Grave mistake från Orly.
Klocka: Samma som igår, min nypiffade Lambretta med Union flag-tavlan.
Doft: Truth or dare by Madonna.
Fika: Te och äpple.
Middag: Lasagne! Som älskade maken lagade! Gottigottgott! Önskar bara att jag hade haft ett glas rött eller två till det, men kranvatten funkar det med.
Pryl: Smartphone. Jo för att jag har laddat ner Endemondo på den och nu ska jag begripa mig på det. Inte helt lätt för en teknikanalfabet som mig.
Väder: Soligt hela dagen och varmt. Men nu mulnar det på. Åska kanske?
Syssesättning: Projekt hjälpa svärfar fortsätter.
Bedrift: Joggade idag igen. Heja mig! 2x2x2 minuters jogg med gång däremellan och jag dödde inte en enda gång. Synd bara att jag fick skavsår på båda hälarna för...
Klantighet: ...att springa barfota i skon var väl kanske inte min mest briljanta idé.
Pepp: Att jag gjorde det! Och så blir man så trevligt peppad på den Facebook-grupp Katta Kvack startat upp och som går ut på just det, att peppa och stötta alla som vill börja springa. Titta vi springer heter den. Full med goda råd och peppighet.
Barnabråk: Så klart, men inget som drabbat mig.
Kvällsnöje: Kommer bli Doctor Who hoppas jag.
Wutt!?: Alltså - mina katter får bara gå ute i lina. Så när Cullen kommer spatserande över gräsmatten helt fri så blir jag lite förvånad. Som tur är så är han oftast lättfångad.