tisdag 17 juli 2012

Dagens, 17 juli

"Ska du se busig eller vanlig ut?" frågade älskade maken. Vad då? Finns det en skillnad?


Outfit: Vitt linne från H&M över en klänning från H&M. Den är jättefin, men alldeles för urringad och lång så jag snubblar på den. Borde sy om den till en kjol för den är alldeles för underbar för att falla offer för garderobsutrensningen.
Smink: Njet. Men jag har påbörjat operation Städa Ögonbrynen. Det gör ont. (Men inte lika ont som när en katt rivstartar i famnen på en när den hör gräsklipparen gå igång.)
Frisyr: Upp och ner ur tofsar och knutar hela dagen. På bilden ner, just nu upp.
Doft: Lite svettig idag kanske?
Nagellack: Fantasy ocean från H&M. En besvikelse.
Klocka: Eh... nej...?
Fika: Te.
Middag: Pasta med Tripanipesto och vitlöksbröd. Hoppar nog över sardellerna nästa gång.
Pryl: Bokmärke med en Dalahäst uppepå så det ser ut som om den står på boken. Vilken grej!
Sysselsättning: Läst ut en bok och börjat i en annan. Stekt pannkakor. Lagat middag. Surfat. Ungefär det.
Kvällsdrink: Tog ett glas vitt till maten. Kanske toppar det med en Maldiverna eller lite Xanté.
Väder: Överraskande nog ganska soligt och varmt idag. Har hört lite åska mullra och har hört rykten om både skyfall, hagelskurar och åskoväder, så vi har väl haft tur idag.
Barnabråk: Om ett brädspel. Precis när jag tyckte det var trevligt att de spelade så fint tillsammans så rök de ihop. Så klart.
Kvällsnöje: "Poppers pinviner" med barnen. Jag har dessutom begärt att få äta kladdkaka och popcorn. Något kul ska jag väl få ha.