söndag 15 juli 2012

Dagens, 15 juli


Outfit: Svartvitmönstrad omlottklänning och vitt linne från H&M, svarta tights. Koftan lånade jag av mamma eftersom jag är klantig och glömde min hemma. Röda solglasögon från Lindex. Jag får fortfarande märken på näsan av dem...
Smink: Mascara och markerade ögonbrynen. Ögonbrynen skulle jag för övrigt behöva fixa till, men lider lite av orkar-inte-ta-tag-i-det-syndromet. Någon som vill?
Frisyr: Tofs.
Doft: Vanilla touch och Maroccanoil light. Kom lite väl mycket ur håroljeflaskan kanske... Tur den luktar gott.
Nagellack: Poolblåa Skinny dip från Orly.
Klocka: Lila från Ice.
Fika: Jo gissa! Firade svågern lite i förskott idag, med tårta och läsk. Fast han drack kaffe som vanligt.
Middag: Tandorikyckling med ris och sallad.
Pryl: Luftgevär. Inte jag dock. Och tur att vi var på ett ganska så avsides beläget lantställe.
Sysselsättning: Största delen av dagen har gått åt till det där födelsedagsfirandet ute på landet. Kul!
Kvällsdrink: Eau de kran.
Väder: Soligt mest hela dagen, men knappast varmt. Och en och annan rejäl skur.
Barnabråk: Jodå tack så mycket. Men idag var det inte någon av mina ungar som var argast.
Kvällsnöje: Låt mig gissa att det blir stirrande in i varsin dator...