onsdag 13 juni 2012

Gårdagens, 12 juni

Om ni stalkar mig märkte ni kanske att det inte kom upp någon Dagens igår. Det beror på att jag inte mobilbloggar (någonsin) och igår var jag på annan ort och firade en student. Och här står de, världens bästa brorsöner, och kramar om varandra. Så fin bild att det faktiskt ömmar lite i fasters hjärta.


Men åter till programmet, en Dagens från igår.


Outfit: H&M från topp till tå och in på bara skinnet. Beige chinos, nudefärgat linne med en transparent naturvit topp med krage över (Conscious collection), mörkblå scarf med vita fåglar. 
Smink: Höll mig lagom diskret och suddade ut IsaDoras ögonpenna 96 Frosty bamboo på ögonlocket och lade till en rosaröd mun med IsaDoras Jelly kiss i nyansen 59 Merry berry.
Frisyr: Flätor. Flera stycken små som flätades ihop till en i nacken. Lilla E försökte jag göra vattenfallsfläta på, men den havererade efter en stund på grund av alldeles för halkigt hår, ingen fixerande spray och värme.
Nagellack: Det var för studentens skull jag gjorde de där flaggnaglarna.
Klocka: Gul från Zodiac för att matcha naglarna.
Doft: En av mina favoriter sedan flera år, Noa från Cacharel.
Fika: Om! Te och kaffe, kaka, Noblesse, Key Lime pie, jordgubbar och glass.
Middag: Dubbelmarinerad oxfilé, potatissallad, grönsallad och levainbröd. Jag blev mätt - kan man lugnt påstå.
Pryl: Kameran. Jädrar vad jag knäppte bilder på studenten för att visa för älskade maken som tyvärr inte kunde följa med. Jag vet att han hade velat vara där.
Post: Hade fått två roliga vinster i brevlådan när jag var borta. 3 magnetnagellack från IsaDora och en kroppsolja och en skrubb från Rapsodine
Väder: Mulet och regn, strålande sol när vi väntade på studenten på skolgården (brände mig till och med lite grann, missade det där med solskydd). Och sedan åska och skyfallsskurar. Omväxlande milt sagt.
Sysselsättning: Gratulera student, vänta på student, äta, samtala och ha det allmänt trevligt.
Barnabråk: Nix pix. De hade så mysiga kusiner att leka med, så de hann inte med det riktigt.
Kvällsnöje: Åka fel litegrann på hemvägen, där ett vägavsnitt plötsligt var avstängt och vi snurrade lite fel först. Och sedan hamnade vi bakom en amerikanare när vi fick kajka runt på för oss okänd väg. Förbi kriminalvårdsanstalten Hällby bland annat. Så nära jag vill komma ett fängelse, känner jag.
WUTT!?: Hönshus? Precis i tomtgräns? Med en tupp? Som gal som en hel orkester? Alla tider på dygnet? Mitt i ett villaområde? Kan inte vara okej, känner jag. Stackars djur.