söndag 10 juni 2012

Dagens hela veckan!

Jag kom visst av mig där med mina "Dagens" och samtidigt sjönk min frekvens på den här bloggen som en sten. Gör därför en kortare sammanfattning av den senaste veckan, så får vi se om jag inte kan fixa ihop en riktig "Dagens" lite senare.


Måndag: Jag var på utflykt med Odd Fellow till slottet ni ser här ovan, Stjernsunds slott som ligger lite utanför Askersund. Den här bilden tog jag när jag mycket mätt stapplade bort till bussen som skulle ta oss hem igen.Klockan är straxt efter 22 på kvällen och som ni ser är det härligt sommarljust. Kan mycket rekommendera ett besök där. Och se till att gå med på någon av de guidade turerna. Och att äta på caféet innan ni åker därifrån.
Hade mintgröna naglar och grön ögonskugga.

Tisdag: Gosade mest med katterna. Meningen var att vi skulle på picknick med Lilla E:s klass men det började regna som tur var så vi hoppade över det.
Målade naglarna orangea.

Onsdag: Sveriges nationaldag och jag hade gula naglar med lite blått glitter på.
Barnen var på Lek&Buslandet med Pernys barn och sina pappor för att fira att Pernys son fyllt år. Med andra ord kunde jag och Perny spendera flera timmar med att ostört snack goja och hinka massor av te. Och gå en promenad hann vi också med. Följt av tårtfika och säsongsavslutningen av "Grey's anatomy" där jag satt och hulkade som en liten unge fastän att jag visste vem som skulle kolavippen.

Torsdag: Var på århundradets kortaste tandläkarbesök med Lilla E. 5 minuter tog det i runda slängar. Det gick så fort att när jag ringde mamma när jag kom hem därifrån trodde hon att jag glömt bort det. Det verkar som att vi kan "se fram emot" lite tandreglering om några år.

Fredag: Älskade maken och jag lånade ut våra små barn till deras mormor och morfar och satte oss i biosalongen för att titta på "Prometheus". Den överlevde inte riktigt mina högt ställda förväntningar, men är ändå värd 3,5/5 i betyg. Sen åkte vi hem, åt kladdig kebab och tittade på Michael Fassbender en gång till, den här gången som mr. Rochester i "Jane Eyre". Den ger jag 4/5.
Matchade biofilmens mörka tema med svarta holonaglar.

Lördag: Veckohandlade, åt lunch hos mamma och pappa (spagetti och köttfärssås a la brorsan), fikade och åkte hem lagom för att ta emot Chilipojkens bortflyttade bästis för en övernattning. Härligt att se gossarna ta vid där de avslutade senast och leka järnet med varandra. Stor vänskap där, ända sedan dagis. Det var en sorglig dag när de flyttade, men med Facebook och lite bilåkning kan vi föräldrar boka in några träffar om året.
Målade naglarna orange igen, med ett överjävligt lack som kan fara åt... Målade om dem i rött i stället.

Och idag är det söndag. Återkommer.