fredag 15 juni 2012

Dagens, 15 juni


Födelsedagsbarn: Min älskade bror fyller år idag. Mamma prickade in oss fint där. Hipp hurra!
Outfit: Korallrosa t-shirt från H&M Fashion agains AIDS, design av Yoko Ono. Det står "Imagine peace" på olika språk. Till den en zickzackrandig kort kjol. Fast jag hade mysbyxor tills älskade maken klagade.
Smink: Mais non.
Frisyr: Utsläppt. Det känns skitkort efter gårdagens frisörbesök. Ändå är det det längsta jag har haft det som jag minns. Man vänjer sig fort.
Kroppsvård: Rapsodine Body oil. Funkar utmärkt, men jag kan inte bestämma mig för om den luktar gott eller inte. Tror det blir gott. Kanske.
Nagellack: Saint George från A England. Dels för att det är holofredag, dels för att det är skitsnyggt och dels för att namnet på lacket blir lite av en hyllning till den brodern som fyller år idag.
Klocka: Mais non, igen.
Doft: Provade G från Harajuku Lovers. En Gwen Stefani-parfym tydligen. Står i Stora J:s rum och jag misstänker att hon aldrig ens testat den. Luktar rätt så mycket kokos kan jag meddela.
Fika: Te och en Snickers. Kommer bli smällfet.
Middag: Kyckling med ris. Fuskade med en sådan där färdig kyckling av "Stina-typ". Inte yummy yummy-gott, men det går ner. Särskilt med ett glas rosé till.
Överraskning: Perny har bestämt att hon ska bjuda mig på bio på måndag. Vi ska se FredagsFilmen "Hungergames" som visst fortfarande gick i denna lilla håla. Trodde inte jag.
Pryl: Är tålamod en pryl? Och var kan jag i så fall köpa det?
Väder: Soligt och sakta mer och mer värme. Det får gärna vara sommar nu.
Sysselsättning: Gräla på barn.
Barnabråk: Hela tiden ungefär. De tycker redan att allt är tråkigt. Blir ju ett trevligt sommarlov av det här känner jag...
Kvällsnöje: Sverige - England. Hitta målet nu för bövelen!
WUTT!?: Och när jag har pengar - varför kommer jag då inte på en enda grej av allt det jag ville ha när jag inte hade pengar. Konstigt det där. Visar väl å andra sidan exakt hur oviktiga de där sakerna egentligen var.