torsdag 14 juni 2012

Dagens, 14 juni (bildlöst)

Outfit: Har bytt om fler gånger än en småunge med sockerspring i benen. Till bekvämare och varmare plagg allt eftersom. Största delen av dagen har jag dock haft svarta tights med gulddragkedjor och en orange t-shirt på mig. Nu är det mysbyxor och varma koftan.
Smink: Grönguldigt öga med en skugga från H&M och Acid green-pennan från Nyx. Ett hallonrosa gloss från Chanel till det.
Frisyr: Tofs. Och har kapat bort allt det slitna idag, hos en riktig frisör. Det försvann sisådär 2½ centimeter.
Nagellack: Smoke and ashes från China glaze. Det sista av mina Hungergames-lack.
Klocka: Svartröda Jaques Lemans kronografen som jag älskar mest av alla. Men säg inget till de andra klockorna.
Doft: Idag var det dags igen. Vanilla touch från La Rive/H&M.
Fika: Icaköpt vetelängd med hallon- och vaniljfyllning som kunde ha behövt liiiite längre gräddning.
Middag: Grillad egenmarinerad karré med stora pommes frites och goda såser. Och så mina favoritoliver med citronfyllning.
Pryl: Cykelkorg att frakta hem fikabröd och glass i.
Post: Inte till mig.
Väder: Kallt. Blåsigt. Men ändå sol. Bara lite skurar.
Sysselsättning: Gå på skolavslutning. Klippa håret på (nästan) hela familjen. Vara allmänt sur.
Barnabråk: Om vilken film de skulle se när mamma tupplurade. Det blev Megamind. Vilda protester från ett av barnen. Sådär så man skriker högt och slår i dörrar.
Kvällsnöje: Alltså. Det är ju bara fotboll numera...