tisdag 15 maj 2012

Tre tomma no. 5

Japp, här går det åt i en rasande takt. Har en massa slattar och nästantomma förpackningar innan det kanske lugnar ner sig.

Allt idag går till plaståtervinningen, och jag har funderat lite på det där, hur mycket plastförpackningar vi har omkring oss egentligen. Och för bara några år sedan var det ganska så omständigt att återvinna plasten. Känns enklare idag och ganska så mycket bättre för miljön.


Duschtvålen It's raining men från Lush vann jag i Skimmerskuggans vårkalender. En helt underbar liten sak som luktar honung och blommor och som gör att jag inte sprintar från duschen till badrummet för att smörja in mig. Den torkar inte ut minsta lilla på mig, löddrar härligt och jag kommer sakna den. Lush har dock en webshop som jag planerar att inte bara fönstershoppa i.
Betyg 4/5

Köpte mig en liten burk med body butter från Gina Tricot i doften Vanilla Lilac. Jag gillar vanilj... Fast jag tycker inte den doftar vanilj direkt, snarare kolasnöre. Freaking lovely! Sen har jag kanske inte tyck att den varit så smörig heller, mer som en mousse. Inte för att det är en nackdel, den glider snabbt in i huden och håller fukten finemang. Den som gissar att jag tänker köpa en i fullstorlek gissar rätt.
Betyg 5/5

Och äntligen lyckades jag pumpa ut det sista av den här bodylotionen från H&M. Jag gillar vanilj, som sagt, men den här sötsliskiga historien de kallar för Vanilla & apple vill jag inte ha en gång till. Nästan kväljande söt doft, som tack och lov inte blir långvarig på huden. Den är dock helt okej på sitt jobb. Hade det inte varit för doften hade betyget blivit ett annat.
Betyg 2/5.