tisdag 8 maj 2012

Tre "tomma" no. 4

Så var det dags igen då. Jag lovar och svär att jag inte slösar, vissa produkter i den här kategorin har jag faktiskt jobbat på hela året.


Ja, i sanningens namn är ju inte allt här tomt. Faktiskt är det så att en av dem är knökfull. Å andra sidan är ju det hela idén med den.

Depends Dip-in nagellacksremover går åt i löpande takt  i det här huset. Det är inte bara nagellacksbloggaren (jag) som använder den, utan Lilla E är där och dippar ganska ofta också. Det är alltså den här som är full. Denna lilla burk innehåller en svamp helt indränkt i remover och när den upphör att göra sitt jobb bra så är det för att den är fullpackad med gammalt nagellack, glitter och allmänt gojs. Det brukar ta tre månader för mig ungefär, men då lackar jag ju om tre fyra gånger i veckan eller så.
Till nackdelarna med den här hör att den supersnabba varianten (som jag använder) kan torka ut nageln och huden på fingertopparna. Det är då man blir flitig användare av nagelolja och handkräm.
Återvänder dock alltid så betyget blir 5/5.
Återvinning? Javisst! Miljöfarligt avfall.

Bodybuttern från The Body Shop i doften spiced vanilla hade jag turen att vinna hos Saint Bellas beauty i julas. Jag har verkligen älskat den, så det är med lite sorg i hjärtat jag nu använt den sista lilla gnuttan. Ofta har jag upplevt att bodybutters liksom lägger sig som en hinna över huden, men den här sjunker in fint. Dessutom är jag galet förtjust i ungefär allt med vaniljdoft/smak, så den här var liksom som skapad för mig. Tyvärr tillhörde den det tillfälliga julsortimentet så det är bye bye birdie till den här. Betyg 5/5.
Plaståtervinning.

Dove nourishing oil care balsam har jag lyckats klämma ur det sista av också, med hjälp av Lilla E som är en balsamälskare av rang. Inte speciell alls. Ett balsam helt enkelt. En liten axelryckning i min värld. Visst - håret blir aningens lättare att reda ut och allt det där, men jag tycker det är svårt att skölja ur och doften har inte tilltalat mig. Ersatt med annan. Betyg 3/5.
Plaståtervinning.