tisdag 29 maj 2012

Dagens, 29 maj



Ögon: Markerade bara ögonbrynen och målade på lite mascara idag. Motivation låg.
Frisyr: Snedtofs.
Nagellack: Böt inte alls ut Papagayo blue idag som jag trodde. 
Klocka: Den lila från ICE.
Outfit: Tights och klänning. Först en lila men jag böt till en i petrol med fjärilsärm till drop in-besöket i Chilipojkens klass. Lite fin kan man ju vara. Och så glasögonen! Det var längesedan, men det är ju så pluttig text i min bok...
Test: Går det att byta plats på middagarna utan att det blir en massa gnäll? Svar nja.
Middag: Grillspett på fläskfilé i baguette, med sallad och goda såser.
Fika: Te och jordgubbar.
Doft: Immortal från Twilight Beauty. Trodde ni inte va!
Pryl: Tesil. Det rinner snart te ur porerna på mig.
Väder: Sol men rätt så kallt. 
Fundering: Hur många sidor hinner jag läsa i "Benrangel" idag? Hittills har jag hunnit med lite drygt 130 sidor och dagen är inte slut än.
Aktivitet: Har som sagt besökt Chilipojken i hans klassrum och bland annat gått en tipspromenad, bläddrat i läroböcker och sett redovisningar av de olika ämnena. Kul!
Soundtrack: Knarkar Thompson Twins just nu. Extra kär är jag i "Hold me now".
Barnabråk: Jamen det är väl klart! Fast de är ungefär bästa vänner när de syns tillsammans i offentliga sammanhang. De vet att uppföra sig ibland i varje fall.
Kvällsnöje: Det jag gör nu. Och så läsa lite till tror jag bestämt.