lördag 26 maj 2012

Dagens, 26 maj

Ögon: Den där ljusgröna härligheten som Acid green fråm Nyx är.
Frisyr: Hade hästsvans (gnägg!) tills jag övertalade Stora J att hjälpa mig färga håret. Nu är det utsläppt och rött.
Nagellack: Electrify på fingernaglarna, Gaga for green på tårna. Båda från China glaze.
Klocka: Blingig digital från DKNY.
Smycke: Bara ringarna som jag alltid har på mig.
Outfit: Min svartvita omlottklänning tills den blev blöt. Nu är det en gråvitrandig kort sak - från H&M.
Test: För många år sedan använde jag ofta Casting när jag färgade håret, i nyansen Amber. Idag testade jag om den fortfarande passar på mig. Det gör den.
Middag: Varma mackor. Hade planerat att göra pizza, men orkade inte det i den här värmen.
Fika: Lördagsgodis. Massor med lakrits som vanligt.
Doft: Behöver jag säga det igen? Se tidigare denna vecka.
Pryl: Studsmatta. Hade lovat mig själv att aldrig, aldrig lägga några pengar på en studsmatta, men om man får en av sin storebror har jag ju inte betalat för den. Barnen har utnämnt honom till världens bästa morbror. Personligen tycker jag att han fortfarande är som storebröder är mest.
Väder: Soligt, ibland bakom moln. Gårdagens åskskur gjorde det lite svalare idag, men bara lite.
Fundering: Hur många lager överlack kommer Electrify äta upp?
Barnabråk: Förvånansvärt lugnt med tanke på den nya studsmattan, men vi har behövt ha snacket om att man inte ska öppna fönstret på övervåningen och slänga ut saker. Igen.
Kvällsnöje: Tänkte lägga mig tidigt jag. Gick ni på den? Finalen i Eurovision så klart. Barnen laddar för en uppesittarkväll.