tisdag 22 maj 2012

Dagens, 22 maj

Kvällens middag. Omnomnom!

Ögon: Bronsig skugga och ögonpennan Frosty bamboo från IsaDora.
Läppar: Ett lätt skimrande läppcerat från Nivea.
Frisyr: Fläta.
Klocka: Favoriten från Jaques Lemans. Den behöver nytt armband.
Nagellack: Dress me up från China glaze. Deras Hunger Games kollektion, om vi ska vara petiga. Hoppas böckerna är bra, för jag har beställt dem nu. Filmen ännu osedd, tar det efter att jag har läst. Sådan är jag!
Smycke: Guldmedaljongen jag fått av min älskling.
Test: Var till tandläkaren och han testade gaddarna för att se om jag hade några hål. Inte i år heller! Yes!
Belöning: Belönade avsaknaden av tandkaviteter med att inhandla en ny bikini.
Middag: Tacofisk med ris, grönsaker och sås. Plättlätt. Salta fiskfiléer, häll över valfri tacosås, smula över tortillachips. In i 225 grader tills fisken fått fin färg. Servera med de överblivna tortillachipsen vid sidan om så äter barnen något i varje fall.
Fika: En dag som idag? Glass!
Klänning: Från Monki med stora svarta prickar. En riktig sommarälskling.
Doft: Jodå. Vanilla touch. Uppblandat med svett.
Pryl: Min knallrosa mp3 har hållit mig sällskap på väg till och från tandläkaren. Bara i ena örat när man cyklar i trafik!
Väder: Sol och varmt! Sommar! Jag har baske mig varit barbent!
Fundering: Varför luktar brun utan sol skunk?
Barnabråk: Lite. Om spel såklart. Igen.
Kvällsnöje: Antar att det blir Eurovision. Inte för att jag är så sugen på det, men... Kan kanske övertala älskade maken att se på lite Star Trek i stället.