torsdag 12 april 2012

Tre tomma

Dags för en ny kategori här på bloggen tycker jag nog. Jag har sett andra (skönhets)bloggare köra med konceptet "tio tomma" eller "den tog slut" för att visa upp produkter som gjort just det - tagit slut och blivit tomma. Och de tomma förpackningarna? Återvinner man så klart.


Dessa tre har jag lyckats ta slut på. L'Oreal serumet Youth Code och shampot från Urtekram har jag pratat om tidigare.

Serumet är en favorit, men nu har jag ett annat jag ska testa som jag vunnit i en tävling (en hel hudvårdsserie faktiskt, mer om det senare), annars hade jag absolut haft en backup på den. Det enda jag inte gillar med den är förpackningen. Visst är den snygg, men pipetten når liksom inte hela vägen ner i flaskan så att jag kan slörpa upp all produkt. Det ligger några nesliga droppar i botten som jag inte får ut hur mycket jag än fösöker och ja - självklart har jag vänt hela flaskan uppochner. Glasåtervinning.

Shampot däremot har jag bestämt mig för att avstå från i fortsättningen. Jag lät det följa med hem en gång till, men jag är fortfarande inte nöjd med det och upplevde den här gången att det inte alls var bra på att rengöra håret. Stora J som har samma hårbottensproblem som mig tyckte inte heller om det och upplevde som jag att det kliade i hårbottnen mer än vad som borde vara tillåtet. Ajöss med den! Plaståtervinning.

Och i mitten ligger en mycket älskad duschgel som egentligen var en duschkräm. Den (samt ett matchande budy butter) hade jag turen att vinna i en tävling på SaintBellas blogg - lucky me! Stod nästan och grinade i duschen när den tog slut, för den var verkligen mycket trevlig. Underbar kryddig doft (Spiced vanilla), mjukt lödder som inte torkade ut huden - så det känns lite trist att den var en del av The Body Shops tillfälliga julsortiment. Kan alltså inte skaffa en ny, men om jag kunde skulle jag göra det. Omtyckt av hela familjen. Plaståtervinning.