måndag 30 april 2012

Tre tomma no. 3

Jo, det här gick ju i rasande fart, och jag har redan påbörjat nästa tre tomma. Den här gången går allt till plaståtervinningen, och det här har jag tagit slut på den här gången, med viss hjälp från övriga familjemedlemmar.


Deostiftet från Rexona med namnet Clear aqua Crystal bestämde jag mig för att testa då jag upplevt mer än lovligt med kli i armhålan av de sedvanliga roll-on deosarna jag använt sedan Hedenhös. De innehåller ofta aluminiumklorid och det var bara att inse att jag blivit känslig mot det ämnet. En sönderklöst armhåla är ju inte värst attraktiv heller, så jag bytte till deostick och ångrar inte det bytet en sekund. Den här kliar inte och har en fräsch och behaglig doft. Hur bra den är på att hålla undan svettdoft kan vi kanske fråga någon som svettas mer än mig, men i mitt stillsittande tillstånd fungerar den utmärkt. Jag har en ny i samma märke men med annan doft just nu. Är nöjd med den också.
Ger den betyget 4/5 eftersom jag tycker att doften förvissa är fräsch, men lite tråkig.

Mitt nya favoritshampo kommer från L'Oreal och heter Elvital Arginine resist X3 Reinforcing shampoo. Gissa vad? Den kliar ingenting i min känsliga hårbotten. Säger det igen - ingenting. Det är banne mig i min lilla låda helt fantastiskt! Dessutom doftar den fruktigt friskt och är en fröjd att tvätta håret med. Så pass att den nu används av hela familjen och därför tog slut ganska så fort. Stora J älskar den hon också och har uttryckt sig i termer som att hon nu äntligen upplever hur det är att ha rent hår utan att det för den skull kliar i hela huvudet. Ny flaska står redan i duschen.
Betyget blir självklart 5/5. Älskar det här!

En handkräm är alltid bra att ha. Den här tuben rensade Stora J bort från en presentförpackning hon fått och regiftade den till mig. Aloe Vera Hand Cream med ekologisk aloe vera samt dermatologiskt testad. Den här har jag inte gillat värst mycket. Det påstås på förpackningen att den snabbt absorberas av huden samt att den är fuktgivande, men jag upplever den som bra kladdig och att den efterlämnat en torr känsla på huden snarare än en återfuktande. Med andra ord har jag inte en ersättare till den här, utan den är utbytt mot en annan regiftad handkräm.
Betyg 2/5.