tisdag 10 januari 2012

När man är trött och har glömt bort hur man läser

Jag är expert på att läsa fel i vanliga fall, men idag när jag är trött som en björn (för hallå! de ligger i ide just nu) så har jag läst fel mer än lovligt många gånger. En gång är okej, men tre? På samma nyhets-site? Nänä.

Vad det stod:
"Tysk mina hittad i Sundsvall"
Vad jag läste:
"Tyst man hittad i Sundsvall". Måste man vara glappkäftad i Sundsvall?

Vad det stod:
"Tusentals hem utan värme"
Vad jag läste:
"Tusentals med benvärmare". Kan ju vara bra att ha om man fryser lite om vaderna.

Vad det stod:
"Många böner hos tandläkaren"
Vad jag läste:
"Många bönder hos tandläkaren". Ja, de måste väl också få ta del av tandvården?

Fast först läste jag:
"Brutalt övervåld hos tandläkaren" eftersom jag lyckades blanda ihop dessa rubriker:
"Brutalt övervåld mot obeväpnad man" samt ovan angivna "Många böner hos tandläkaren". Den tandläkaren vill inte jag gå till. Sett filmen "Maratonmannen"?


Kanske skulle sova en timme eller två när barnen är i skolan?

Uppdatering två timmar senare.
Gjorde det igen nämligen.
Vad det stod:
"Mina största tv-förälskelser!"
Vad jag läste:
"Mina största tuttförälskelser!" Tack Seriedrottningen för skrattet som du ovetandes bjöd på.

Och Perny, du ska nog inte se "Maratonmannen". Kom bara på det lite sådär.