tisdag 17 januari 2012

En lista

1) Vad gjorde du för 10 år sedan?
Jag jobbade i en uraffär i ett stort köpcentrum och skolade in Chilipojken på dagis.

2) Vad gjorde du för ett år sedan?
Ungefär samma som idag, minus förkylningen. Var arbetslös med spridda yogapass. Och levde i villfarelsen att jag skulle få ta del av alla dessa a-kassepengar jag betalat in genom åren. Silly me.

3) Fem snacks du gillar:
Lättsaltade lantchips (sådana där med skal på alltså)
Salt&vinägerchips
Dill&gräslöksschips
Grillchips
Sourcream&onionchips (Ja - jag gillar chips. Frågor på det?)

4) Fem sånger du kan hela texten till:
Life on Mars? - David Bowie
Enjoy the silence - Depeche Mode
Jag är en vampyr - Markus Krunegård
A little respect - Erasure
Eleanor Rigby - The Beatles

5) Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär:
Åka utrikes med hela familjen
Öppna egen affär
Betala av huslånet
Renovera lite och SKAFFA BADKAR!
Öppna finfina sparkonton åt mina barn

6) Fem dåliga vanor:
Jag pillar och biter på mina nagelband
Petar näsan
Rapar och fiser ganska så ohämmat
Drar dåliga vitsar mest hela tiden
Biter av naglarna när jag tycker de är för långa. Ajajaj...

7) Fem saker du gillar att göra:
Läsa
Titta på film
Kramas och pussas
Sova
Laga mat

8) Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa:
One-piece
Sparkdräkt för vuxna
Zipperall
Vuxenoverall
Ja - ni fattar. Världens fulaste plagg. Uärk!

9) Fem favoritleksaker:
Innehållet i min Helmer = nagellackssamlingen
"Min" dator
Fjärrkontrollen
"Mina" Globalknivar
Hopprep

10) 10 personer jag vill se göra den här utmaningen:
Vem som helst. Orkar inte engagera mig och välja ut någon/några.

Själv hittade jag listan inne hos Katta Kvack och hoppades att den skulle pigga upp mig denna trista tisdag när jag vaknar med tjock hals, hostattacker och av att älskade maken lägger sin armbåge i mitt ansikte. Inte hårt, men obekvämt.
Och nu tänker jag lägga mig i sängen igen och tycka synd om mig själv resten av dagen.