måndag 14 november 2011

Salt och peppar

Ja, det börjar närma sig jul som sagt, och jag tänkte lägga ännu en sak på min önskelista. 

Jag har en yttepytteliten samling här hemma, i form av salt- och pepparkar. (Eller heter det ströare när det är sådana där med hål i toppen? Skit samma.) Jag bestämde mig för att det skulle bli en samling av det hela när jag fick mina Tardisar i 40-årspresent av Perny med make. Därmed hade jag salt- och pepparkar/ströare i form av Tardis och legobitar. Roligt värre tyckte jag och bestämde mig för att det skulle få bli en samling. Men jag vill icke under några omständigheter ha salt/pepparbehållare vilka som helst. Nej - de ska såklart ha ett tema. Annars är det inget roligt.


Temat i detta samlande är således att det ska vara en släng av nörd på det hela. Jag stod och fingrade på ett par som såg ut som ugglor på Lagerhaus, men bestämde mig för att de inte platsade. Söta, ja - nördiga, not so much. Lego kan man klassa som lätt nördigt, och Tardis är det absolut. Och så de här som legat på önskelistan ett tag.


Jamen alltså kolla! Det är ju Spock och Kirk! I salt och pepparform! Kan ju inte bli bättre! Så ja, jag önskar mig sådana. Finns att köpa här bland annat. Och om man nu känner att jag förtjänar något mer från den sidan så gillar jag kakburken som ser ut som Spock och pizzaskäraren som ser ut som Enterprise ganska så oroväckande mycket.

Please mr Santa?