torsdag 10 november 2011

Mystiskt sådant där...

Har hängt upp mig på en sak över en produkt vars tv-shopreklam snurrar runt en hel del just nu. Jag pratar om icke-shampot Wen. En produkt jag är nästan ohälsosamt nyfiken på och som jag mer än gärna skulle klicka hem i rödaste rappet om jag hade 350 kronor över. Vilket jag inte har. Tomten kan gärna få lägga det på minnet dock...

Jo - Wen var det alltså. Ett hårvårdssystem som rengör och vårdar utan massa kemiska substanser. Som sulfater, parabener, tensider och gudarna vet vad. Så långt allt väl.
Men om man säger att denna fantastiska produkt kan ersätta shampo, balsam, inpackning, och stylingprodukter - man får allt i ett med Wen! - hur kommer det sig då att hårvårdssystemet innehåller fyra olika produkter + en specialkam?
Låtom oss räkna på vad Wen (allt-i-ett) säger sig ersätta:

  1. Shampo
  2. Balsam
  3. Inpackning
  4. Stylingprodukter
Låtom oss nu räkna vad hårvårdspaketet består av:

  1. Wen Cleansing conditioner
  2. Wen Styling creme
  3. Wen Re moist intensive hair treatment
  4. Wen Texture balm
Alltså - jag är ju inget mattesnille direkt, men jag kan räkna till fyra. Två gånger.

Sedan att Wen fungerar bättre ju mer man använder.............

Men som sagt - jag vill mer än gärna testa. Tomten?