torsdag 13 oktober 2011

Tävlar lite

Alltså - att jag gillar vampyrer är ju inget nytt för er som läst här förut. Mina inlägg om vampyrer och om Dracula brukar generera många träffar. Onsdagkvällar är höjdpunkten på veckan nu när jag får se Eric i "True blood" blotta huggtänderna, och i november har "Breaking dawn" premiär. 
Men här är en serie jag aldrig fastnade för - "Vampire diaries". Jag har läst de första två böckerna också och om dem tyckte jag sådär. Max.


Egentligen borde jag ha fallit pladask för den här - unga snygga vampyrer och intriger i high school, men nej, det ville sig inte riktigt. Min ursprungsuppfattning var att det var ju konstigt att någon med jättehakan Allan ska föreställa att vara en underskön vampyr, och måste hon den där (Elena?) alltid se så jädra nollställd ut? Dessutom gick den på någon konstig tid och meningen var att jag skulle spela in den vilken gick sådär. Jag tappade intresset efter tre avsnitt.

Men nu har min nyfikenhet väckts igen och jag känner att jag kanske har missat något trots allt. Så jag gör ett försök att vinna en box med säsong 1 + 2 av "Vampire diaries" inne hos Seriedrottningen. Alltid trevligt att läsa en blogg skriven av någon som tittar på fler tv-serier än mig.