måndag 3 oktober 2011

Oktober

Jag kommer tjata hål i huvudet på er den här månaden. Om vilken fin färg rosa är och hur mycket jag tycker att ni ska köpa rosa band, rosa lypsyl, rosa nagellack, rosa te, rosa flingor. För ditt bidrag hjälper faktiskt. Idag är överlevnaden för patienter som diagnostiserats med bröstcancer uppe i 80%, och det är ju bra, men det finns fortfarande 20% som inte klarar sig. Mammor, systrar, döttrar, vänner (ja, jag vet att män också kan få bröstcancer - men det är ju en hel del vanligare bland kvinnor).

Min nagellacksblogg är helt rosa den här månaden. Även om jag skulle trilla över världens finaste gula lack så får det vänta till november. Oktober är rosa.

Sätt att hjälpa:

  • Sätt in ditt bidrag på pg 90 1986-0.
  • Messa ordet ROSA till 72 988 för att skänka 50 kronor och få ett fint digitalt rosa band till din mobil.
  • Köp rosa bandet. I år är det en minikollektion om 6 omfamningar i design av Lena Philipsson och Per Holknekt.
  • Köp någon av de rosa varorna ute i butik. Lista på varorna finns här.


Och glöm inte att känna igenom dina bröst. Ofta är det så man först upptäcker förändringar, så ta för vana att titta på dem och känna igenom dem. Lär dig hur de känns och ser ut så att du snabbt kan hitta förändringar. Gå på mammografi när du blir kallad. Ta hand om dig.